
BMW E46 po raz pierwszy pojawiło się na rynku w 1998 roku. Było sprzedawane zarówno w Europie, jak i w USA, w Rosji, w Wietnamie, Indonezji oraz w Chinach. W 1999 roku na rynku zostały zaprezentowane dwie wersje nadwoziowe. Było to kombi i coupe. Rok później z tej serii samochodów wyeliminowano silnik benzynowy o pojemności 2, 8 litra.
Zamieniono go na wersję cabrio. W 2001 roku auto przeszło facelifling. Zostały do niego wprowadzone nowe jednostki napędowe. Na rynku zaprezentowano również trzydrzwiowego hatchbacka, który został nazwany Compact. W 2003 roku pojawiła się wersja z silnikiem o pojemności trzech litrów. Samochody, poza wspomnianym wcześniej faceliftingiem w 2001 roku, były produkowane bez bardziej znaczących zmian aż do 2005 roku. Wtedy nową trójką w ofercie BMW stał się model E90. BMW E46 występowało w wielu wersjach nadwoziowych. Na rynku dostępne były: czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi, trzydrzwiowy hatchback, jak również dwudrzwiowe coupe oraz kabriolet. Największą wadą tego modelu jest to, że jest bardzo mało miejsca w drugim rzędzie siedzeń. W BMW E46 było bardzo wiele wersji silników, zarówno jeżeli chodzi o silniki benzynowe, jak i spalinowe. Najlepszymi silnikami w BMW E46 są benzynowe rzędowe szóstki. Na szczególną uwagę zasługuje wersja 328, czyli 193-konna z jednostką o pojemności 2, 8 litra.
Spalanie BMW E46
W silniku benzynowym, zależnie od modelu wynosi ono od 8 do 16 litrów na 100 kilometrów. Trzeba przyznać, że nie jest to najbardziej ekonomiczne auto na świecie.
Najnowsze komentarze