
W każdym pojeździe mechanicznym są części, które mogą służyć przez cały okres użytkowania danego pojazdu i nie będzie konieczności ich wymiany, czasami wystarczy jedynie remont, ale są też i takie, które należy sukcesywnie wymieniać, czy to po przejechaniu określonej ilości kilometrów przez dany pojazd (czasami częściej), czy to po upływie odkreślonego okresu czasu, kiedy pojazd jest użytkowany.
Do takich elementów, zużywających się w dużym stopniu w stosunku do liczby pokonywanych przez auto ilości kilometrów, na pewno można zaliczyć łożyska w kołach. Zazwyczaj można stwierdzić słuchowo, kiedy następuje okres, gdy łożyska już proszą się o ich wymianę – podczas jazdy z większą prędkością, powyżej 60 kilometrów na godzinę, słyszymy pewnego rodzaju huczenie, docierające z okolicy tego koła, gdzie są już łożyska mocno wytarte. Pojazd niby porusza się dalej, ale nie warto ryzykować tego sygnału – nie wymienienie łożysk na czas, a więc kontynuowanie jazdy na zużytych łożyskach spowoduje w krótkim czasie kolejne awarie, które już będą bardziej kosztowne w skutkach – na przykład zatarcie się hamulców lub uszkodzenie półośki.
Najnowsze komentarze