Przez wiele lat na naszym rynku motoryzacyjnym ogromna większość osób, które planowały nabycie samochodu osobowego, marzyła o takim samochodzie wyposażonym w silnik wysokoprężny, czyli tak zwany Diesel – takie pojazdy były sprowadzane głównie z Niemiec, silniki były bardzo chwalone za niezawodność oraz możliwość przejechania bezawaryjnie, bez remontu silnika nawet pół miliona i więcej kilometrów.
Dodatkowa korzyść z posiadania takiego auta to cena oleju napędowego, która przez lata była o wiele niższa niż benzyny. Jednak obecnie osoby planujące nabycie samochodu z napędem silnikiem Diesla zastanawiają się mocno nad takim zakupem i wielu z nich rezygnuje z pierwotnych planów, co widać chociażby na przykładzie, że wiele koncernów decyduje się na zmniejszenie ilości produkowanych pojazdów osobowych wyposażonych właśnie w silnik wysokoprężny. Główne przyczyny spadku popularności Diesla to relatywnie drogi olej napędowy (zrównanie ceny z benzyna, a zima nawet wyższa cena), dużo droższe pojazdy tego rodzaju (nawet o kilkanaście tysięcy złotych), złotych także konieczność kosztownego serwisu tego rodzaju silników.
Najnowsze komentarze